امتیاز این آیتم
  • 5.00 / 5 5
(2 votes)

rotbeh-siteیکی از پارامترهایی که شاید کمتر مورد توجه قرار می گیرد و بر روی رتبه سایت ها و وبلاگ ها در گوگل و رتبه alexa تاثیر مستقیم دارد ، زمان ماندن کاربران روی صفحات سایت یا وبلاگ شماست. حال اینکه چطور می توان کاربر را بیشتر روی سایت ماندگار کرد به عوامل زیر بستگی دارد :

– بروز رسانی سایت

آپدیت کردن مطالب سایت و بروز رسانی محنوا ، یکی از مواردی است که کاربر را بیشتر مجذوب سایت شما می کند و با هر بار ورود کاربر به سایت شما ، مطالب جدید و متنوعی را مشاهده کرده و زمان بیشتری را در سایت صرف می کند. از آن طرف هرچه سایت کمتر بروز رسانی شود ، کاربر با مشاهده مطالب تکراری ، اشتیاق خود را از سایت شما از دست می دهد و ممکن است سریعا سایت شما را ترک کند.

– محتوای جذاب

هر چه مطالبی که در سایت شماست جذابیتش برای کاربر بیشتر باشد ، کاربر را بیشتر از سوی کاربران دیگر ، لینک های شما در سایر سایت ها و موتورهای جستجو ، به سمت شما راهی خواهد کرد.

– چند بخش کردن مطالب طولانی

اگر قصد ارائه مطلبی را دارید که از نظر متن یا تعداد تصاویر طولانی خواهد بود ، آن را به چند بخش تقسیم کنید و آن را در مطلب های جداگانه و با ذکر مطلب به همراه شماره در سایت درج کنید تا کاربر نیز سایر صفحات سایت شما را بررسی و زمان ماندن خود در سایت شما را افزایش دهد.

– نمایش مطالب سایت درچند صفحه

اگر تعداد مطالب سایت شما زیاد است حتما آنرا در چندین صفحه برای کاربر به نمایش بگذارید ، معمولا نمایش بین ۵ تا ۱۰ مطلب در هر صفحه کاربردی و معقول است. نمایش تعداد زیاد مطالب در یک صفحه کاربر را خسته و زمان ماندن کاربر در سایت را کاهش می دهد.

– خدمات پشتیبانی آنلاین

ابزار پشتیبانی آنلاین که توسط سایت یک ابزار ارائه شده است ، سامانه ای برای گفتگوی آنلاین مدیر سایت و کاربران بوده که باعث ماندن کاربر در صفحه سایت یا وبلاگ شما خواهد بود و زمان زیادی را کاربر می تواند بخاطر گفتگوی آنلاین با شما جهت کسب راهنمایی ، مشاوره و … در سایت شما بگذراند.

 

سامانه الکترونیکی زهتاب

این را به اشتراک بگذارید:
مطلب قبلی IP چیست و چه کاربردی دارد؟

1 دیدگاه‌ها

  1. سلام.وبسایت جالبی دارید.دستتون درد نکنه

افزودن دیدگاه